עד לפני כעשור, קיום אירוע תוכן - כיום שיא המגיע לבית הספר ומתופעל על ידי חברה חיצונית - לא היה נפוץ כלל. בית ספר אשר ביקש להעצים נושא לימודי כלשהו באופן שונה מלמידה בכיתות, נהג לקיים טקס בית ספרי או יציאה לאתר חיצוני הקשור לנושא, כגון: מוזיאונים, מתחמי העשרה, מחזות חינוכיים וכדומה.
עם השנים, שילב משרד החינוך בתוכנית הלימודים הרציפה פרויקט נוסף תחת הכותרת "נושא שנתי". נושא אשר יעטוף את העשייה הלימודית במסגרות החינוכיות, ויהווה מרכז ערכי נוסף בו יתבקשו אנשי ההוראה להתמקד לאורך השנה כולה, ובנוסף לקיים ימי שיא בנושא הנלמד. בעקבות זאת נולד הצורך להיעזר בחברות וגופים חיצוניים, אשר יוצרים אירוע המותאם בתכניו לנושא השנתי הנבחר.
מטרת הנושאים הינה קידום והתמקדות בכישורי החיים השונים והמיומנויות הלימודיות ביתר דגש דוגמאות לנושאים שנתיים: • הזכות לכבוד החובה לכבד • ירושלים שלי • איכות הסביבה • מנהיגות • האחר הוא אני
לאירוע תוכן המופעל ע"י חברה חיצונית ישנם יתרונות רבים. ראשית- האווירה החגיגית המלווה יום שיא שכזה, מאפשרת לתלמידים הפוגה מהנה ומרעננת משגרת הלימודים היומיומית, וזאת תוך המשך העשייה הלימודית והערכית גם ביום זה. נוסף על כך- זוהי הזדמנות נפלאה של צוות ההוראה ליהנות יחד עם התלמידים בלקיחת חלק בחוויה משותפת ואקטיבית של התלמידים וצוות החינוך יחדיו. את אירועי התוכן ניתן לקיים במגוון וריאציות: - מתכונת של תחנות החושפות את התלמידים לנושא בדרך חווייתית. - מליאה בה המשתתפים כולם לוקחים חלק בו בזמן במשימות שונות באווירה מאתגרת ומגבשת - פעילות שיא של הורים ותלמידים יחדיו- המשלבת בתוכה גם ערך נוסף של משפחתיות והקשר הבין דורי. על מנת שאירוע תוכן המגיע לביה"ס יהיה מוצלח ויתקיים על הצד הטוב ביותר, יש לוודא כי: • הפעילות בנויה בצורה אטרקטיבית • ישנן המלצות של בתי ספר אחרים אודות החברה והפעילויות שהיא מציעה • התכנים תואמים את הרוח והתפיסה החינוכית של ביה"ס • מדובר בחברה בעלת ניסיון וידע הן בתחום ההפקות והן בעולם החינוך • הצוות שמגיע הינו צוות מקצועי הבקיא בנושא